Cupcakes van Piet !

zondag 15 september 2013

Enkele jaren geleden kreeg ik van mijn ouders een Kitchen Aid cadeau voor mijn verjaardag ! Een geweldig geschenk waar ik al vaak gebruik van heb gemaakt ! Ook de tieners in huis vinden het leuk om er taarten of cakes in te fabriceren en nadien de vuile boel in de vaatwas te dumpen !

Sinds eind augustus maak ik een paar keer per week simpele cupcakes om mee naar school te geven ! Alhoewel, vaak schieten er s'morgens maar een paar exemplaren over en is de rest al lekker warm verorberd !

Hier het poepsimpele recept :


Nodig :

250 gr zachte boter
250 gr suiker
250 gr zelfrijzende bloem
5 eieren

Hoe maak je het :

Boter en suiker mengen in de Kitchen Aid tot een gladde massa. Eén voor éen de eitjes toevoegen. Dan langzaam de bloem toevoegen. Alles goed mengen en dan een cupcake-bakvorm vullen met papieren vormpjes.Nadien het deeg in de vormpjes gieten. Bakken in een voorverwarmde oven op 180 ° C gedurende 20 minuten. Ik heb een combi-oven dus meestal doe ik er nog 10 minuten bij.
Als je in de cupcakes prikt en je prikker komt er droog uit, zijn de cupcakes klaar !


Dan begint het gevecht tussen mij en de jongste om de restjes in de deegkom , toch wel stiekem mijn guilty pleasure in de keuken :-)
Uiteraard kan je er nog nesquik of appeltjes doordoen voor een andere smaak .Of rozijntjes , of ...

Je kan er natuurlijk ook een gewone cake mee bakken.
Recept van Piet Huysentruyt http://koken.vtm.be/recept/cake

Smakelijk en zondagse groetjes,

Justina-Octavia xxx
 

Geen opmerkingen

Een reactie posten