BISTRO 110

donderdag 31 oktober 2013

Tijdens onze zoektocht naar een fijn restaurantje in De Koog kwamen wederhelft en ik in Bistro 110 terecht. In de dorpsstraat van De Koog zijn vele restaurants en cafés maar niets dat ons zo direct aanstond. Het wereldwijde web bracht dus raad en na het lezen van enkele goede reviews togen we de tweede avond van onze vakantie naar Bistro 110. Er waren nog 2 koppels aanwezig in de zaak maar voor de rest was het er heel kalm.

Het is een stemmige zaak met een gezellig interieur waar ik wel een aantal snuisterijen van de Action heb gespot :-). Tenzij de Action geweldig goed plagiaat pleegt en ik nu éen of andere ontwerper aan het beledigen ben... In ieder geval is het een fijn interieur en was het best gezellig aan ons tafeltje met wat kaarsjes en uiteraard ons eigenste goede gezelschap !

Na een aperitiefje kozen wederhelft en ik voor het vismenu en dat hebben we ons niet beklaagd. We kregen een grote schotel met slibtongetjes, een garnalenspiesje, zalm en gebakken mosseltjes ! Daarbij hoorde nog een slaatje, een kommetje gemarineerde,gebakken patatjes en een portie frietjes ! Als extraatje kwamen er nog boontjes met spek en witloof met hesp in kaassaus op tafel ! Vreemde combinatie maar mijn tafelgenoot speelde het netjes naar binnen :-).

Het was allemaal superlekker en absoluut niet duur. De bediening was heel vriendelijk en snel. Jammer dat er niet meer gasten waren want dat is altijd fijn voor de sfeer maar het toeristisch seizoen liep sowieso al op zijn laatste benen en daar kon de eigenaar natuurlijk niets aan doen.

Na het hoofdgerecht waren we meer dan voldaan en een dessertje kon er echt niet meer bij.Jammer want ik was geintrigeerd door de boerenjongens op de menukaart ....
Omdat de Taj Mahal de dag nadien gesloten was door de storm zijn we terug in Bistro 110 beland en toen hadden we wel plaats voorzien voor een ijsje. Omdat ik nog steeds benieuwd was naar die boerenjongens, kwam de ober met een proevertje . Boerenjongens zijn rozijnen op brandewijn ! Niet slecht maar een echte Dame Blanche kon er ook wel in !

De tweede keer ging mijn wederhelft voor een lamsmenu en ik koos weer voor slibtongetjes. De boontjes en witloof waren hier ook weer van de partij. Heel lekker maar ik vraag me wel af of ze dit deden omdat er niets anders op voorraad was en omdat het het einde van het seizoen was ? Voor regelmatige bezoekers wordt het dan misschien wat eentonig maar laat dat u niet tegenhouden voor een bezoek !

Bistro 110 is een fijne, verzorgde zaak met een lekkere keuken die ik zeker kan aanraden !

Tot gauw,

Justina Octavia

Geen opmerkingen

Een reactie posten