Hotel De Branding, Texel

donderdag 31 oktober 2013

In een vorig leven was ik reisagente en heb toen ontelbare vluchten, hotels, treinen, etc geboekt voor de veeleisende zakenman en zijn vaak nog veeleisendere secretaresse :-). Wij maakten toen gebruik van speciale tools voor de reisindustrie. Het voordeel van werken in de reissector is dat je geregeld ook eens op studiereis mocht en zo in de betere hotels van deze aardbol terechtkwam.

Ik werk ondertussen al een paar jaar niet meer in de reissector maar ga nog steeds graag op hotel. De laatste keren dat we ergens naartoe gingen, kreeg ik natuurlijk de eer en het genoegen om de logies ter plaatse te regelen want " jij bent toch nog reisagente geweest  ! ". Dat kan ik natuurlijk niet ontkennen maar een beetje gemakzucht van mijn wederhelft zit daar ook wel voor iets tussen natuurlijk !

Nu ik dus zelf op zoektocht moet zonder hulp van "geavanceerde en professionele " zoekrobots kom ik eigenlijk vaak uit bij booking.com ! Zo ben ik ook bij ons hotelletje in Texel terechtgekomen en heb ik 3 nachten geboekt bij hotel De Branding in De Koog !

http://www.hoteldebrandingtexel.nl/

Het is een charmant familiehotel met een 28-tal kamers aan een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding ! Voor 3 nachten betaalden we 201 eur voor een twee-persoonskamer.
Jammer genoeg heb ik geen foto's genomen, mijn blogster-instinct is nog niet helemaal ontwikkeld, vrees ik :-)

Het hotel ligt net buiten het centrum en op loopafstand van het strand. Als je binnenkomt, sta je in een grote kamer waar rechts de receptie is met een infostandje met toeristische brochures. Ook de bar bevindt zich in deze kamer, samen met een grote,gezellige leestafel met magazines, en verschillende tafeltjes waar je fijn kan zitten en spelletjes kan spelen die in een grote kast liggen. Er is ook een kikkertafel en een grote biljarttafel waar je een euro moet betalen om te kunnen spelen !

Het ontbijt wordt vooraan geserveerd in een ruimte aan de straat. Aan het buffet was er keuze tussen verschillende soorten brood, pistolets, croissants, verse eitjes met spek en allerlei soorten beleg. En uiteraard koffie, thee, fruitsap, yoghurt, etc. Kortom, je kan hier je buikje rond eten ! Het enige minpunt vond ik de plastieken afvalbakjes die op iedere tafel stonden. Uiteraard heel praktisch maar het kwam echt niet goed over !
Leuk detail aan de eetzaal waren de meer dan 200 peper-en zoutvaatjes die overal uitgestald stonden !

De kamers zelf waren heel ruim en proper. Wij sliepen op een tweepersoonskamer waar 2 eenpersoonsbedden tegen elkaar geschoven waren. De dekbedden waren heerlijk en we zijn er s'avonds op tijd ingekropen om lekker knus onder de dekens naar de televisie te kijken !

Hotel De Branding is echt een aanrader, zeker in de herfst en winter. In de zomer kan het wel druk zijn, denk ik, omdat het centrum vlakbij ligt en omdat er dan weinig rust in de buurt is.

Tot zover het verslag van uw correspondente ter plaatse :-)

Justina-Octavia




Geen opmerkingen

Een reactie posten