Rondje Texel

dinsdag 29 oktober 2013

Mijn vriend en ik zijn juist terug van 4 dagen Texel ! En het was fijn !
Als ik vroeger aan Texel dacht, dan kon ik alleen op de woorden : "Waddeneiland, schapen, Nederland en veel duitsers" komen ...
Nu ik er geweest ben , kom ik nog altijd bij die 4 woorden uit maar nog op zoveel meer !
Allereerst het lekkere eten ! Op de hoek van onze straat in De Koog zijn we de eerste avond binnengelopen bij een superlekkere Indiër ! We hadden wel even gespiekt  op het internet om te kijken of het de moeite zou zijn en de moeite was het zeker bij de Taj Mahal in De Koog !
Het interieur stelt echt niet veel voor en we zaten er maar met een 6-tal gasten maar dat mocht de pret niet drukken ! Mijn vriend en ik begonnen met een cola light en een biertje als aperitief want van rode porto of een andere cocktail hadden ze nog niet gehoord !
Daarbij kregen we een soort Indische kroepoek ofte supergrote chips die lekker afsmaakte ! Dit klinkt waarschijnlijk heel raar maar ik ken de naam van het ding niet , shame on me !

Als voorgerecht bestelde ik een Jhinga Chat die volgens de bediening absoluut niet pikant smaakte maar waarbij ik toch meerdere malen mijn arme neus heb moeten snuiten ! Het gerecht werd opgediend in een cocktailglas ( zie je wel dat ze cocktails hebben !!! ) en is een mengeling van garnaaltjes,gemarineerd in kruiden en chat massala ! Wel degelijk pikant maar superlekker !
Mijn tafel- en bedgenoot ging voor de Muligatwany , een superpikante soep. Deze was heel heet maar mijn held bleef hier stoïcijns onder en slobberde de soep met heel veel smaak naar binnen !
Nadien moest hij wel toegeven dat het naanbrood, dat pas na het voorgerecht werd geserveerd, de boel toch wat had kunnen blussen :-)

Nadat we ons voorgerecht goed hadden doorstaan, kwam het hoofdgerecht aan de beurt !
Ik had gekozen voor de Chicken Kashmiri , een lekker zoete kipschotel in een saus van rozijnen, amandelen, mango,room en een verdwaalde lychee !
Aan de overkant van de tafel kwam een lekkere tandoorischotel !

De porties waren ruim en om duimen en vingers bij af te likken ! Een nagerecht hebben we dan maar niet besteld. De rekening was redelijk en met de belofte om zeker die week terug te komen, zakten we voldaan en welgezind af naar ons hotelletje !

http://www.tajmahal-texel.nl/index.html

Morgen deel 2 van het verslag !

Slaapwel ,

Justina- Octavia


Geen opmerkingen

Een reactie posten